נישואים אזרחיים בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נישואים אזרחיים הם נישואים שנערכים באמצעות חתימה על הסכם משפטי ולא במסגרת מוסדות דת, על ידי רב, כפי שנהוג בישראל. במדינת ישראל אין נישואים אזרחיים, מכיוון שאין במדינה הפרדה בין דת למדינה. נישואים אזרחיים בישראל הם קבילים, אך צריך לעקוף את ההגמוניה הדתית בשביל לקיים אותם.

בשביל לקיים נישואים אזרחיים ניתן לנסוע לחו"ל, למדינות המתירות זאת כמו קפריסין, פראג וכו'. אפשרות נוספת היא לחתום על הסכם זוגיות במקום להתחתן ברבנות. הדרך שצריך לעבור עד לקבלת אישור הנישואים האזרחיים היא ארוכה מאוד ומייגעת, אולם בשביל זוגות רבים שלא יכולים להינשא ברבנות היא הפתרון היחידי למיסוד הקשר.

בישראל קיימים נכון להיום כ- 300,000 זוגות המוגדרים מסורבי חיתון מסיבות כאלה ואחרות. מבין הזוגות שאינם יכולים להתחתן ברבנות נמצאים זוגות שבהם הגבר הוא בעל שם משפחה כהן והאישה היא גרושה, זוגות שבהם אחד מבני הזוג אינו יהודי, וכן נישואים חד מיניים.

נישואים אזרחיים – יתרונות

בחירה באופציה של חתונה אזרחית בחו"ל על פני נישואים דרך הרבנות, אפשרית לכל זוג בישראל. אחד העקרונות החשובים שנמצאים במסגרת הנישואים האזרחיים הוא עקרון השוויון – שוויון בין בני זוג, זאת בניגוד לנישואים על פי ההלכה, אשר רואים באישה כנחותה יותר מהגבר.

יתרון נוסף של נישואים אזרחיים הוא שהם מאוד ליברליים. לאלו מאתנו שהם חילוניים ולא מאמינים בדת ובכפייה שלה, אין שום רצון להינשא נישואים דתיים. נישואים אזרחיים הם אלטרנטיבה מוצלחת בשבילנו. בנישואים אזרחיים אנחנו חופשיים לקבוע את תנאי הנישואים שלנו, אנחנו יכולים לערוך איזה טקס חילוני שאנחנו רוצים (לא דווקא חופה), ואנחנו יכולים ליהנות מחופש דת ומחופש בחירה.

לצורך נישואים אזרחיים, מומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין המתמחה בנושא. עורך הדין יכול ליעץ לנו בדבר התוקף המשפטי של הסכם הנישואים, יוכל לנסח לנו הסכם נישואים אשר יותאם באופן אישי לרצונותינו, וכן לסייע לנו במתן טיפים לחתונה בחו"ל.

נישואים אזרחיים בחו"ל

בין היעדים בפופולאריים באירופה שבהם נוהגים ישראלים להינשא נמצאות קפריסין, צ'כיה והונגריה. כאשר נישאים במדינות זרות, יש צורך בנוכחות של שני עדים, כאשר בדרך כלל העיירה או בית המשפט בה נישאים מספקים את העדים בעצמם. נישואים אזרחיים בחו"ל מצריך תשלום כסף לצורך קבלת רישיון הנישואים.

ארגון משפחה חדשה

אחד הארגונים במדינת ישראל שיכול לסייע למי מאיתנו שרוצה להינשא בחו"ל הוא ארגון משפחה חדשה. ארגון משפחה חדשה הוא ארגון שעוזר לזוגות ולאנשים בודדים לקיים את זכויות האדם הבסיסיות הקשורות למשפחה.

בין הנושאים שבהם עוזר הארגון ניתן לכלול את הזכות להביא ילדים, הזכות להינשא והזכות של זוגות חד מיניים לקבלת זכויות שוות ערך לזוגות של סטרייטים. הארגון מנפיק גם תעודת זוגיות אשר מהווה מסמך חוקי לכל דבר, ומעיד על נישואים בין בני הזוג. תעודת זוגיות נועדה לזוגות אשר חיים ביחד, אבל לא יכולים להינשא.

חתונה אזרחית מבלי לצאת מהארץ >>>

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן