חתונה אזרחית בניו יורק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

העיר ניו יורק היא גן עדן תיירותי, עיר ענקית המושכת אליה מדי שנה, מיליוני מבקרים מכל העולם. העיר הפכה במרוצת השני לביתם של ישראלים רבים שעברו להתגורר בה, והמוני תיירים ישראליים גודשים את הטיסות ל"תפוח הגדול" מדי חודש.

גם בתחום החתונות האזרחיות ניו יורק לא נותרה מאחור, והיא הופכת בתקופה האחרונה לאחד היעדים המועדפים על ישראלים, תיירים מכל העולם ואמריקאים עבור חתונת החלומות שלהם. החל משנת 2009, עת החליטה עיריית ניו יורק לקדם את תעשיית החתונות בעיר, העיר מושכת יותר ויותר זוגות אוהבים המבקשים חתונה אזרחית בניו יורק והאפשרויות פשוט מרהיבות ומגוונות.

כדי לקדם את התחום בעיר, ביולי 2011 הועבר במדינת ניו יורק חוק המאשר נישואים חד מיניים, וכבר המוני זוגות חד מיניים מאושרים הגשימו את משאלתם ובחרו לערוך חתונה אזרחית בניו יורק. כמו כן, המשרדים העירוניים הראשיים האמונים על תחום החתונות האזרחיות כברו שיפוצים משמעותיים והם יכולים כעת לשרת כמות גדולה יותר של אנשים ביתר יעילות ונעימות.

לאס וגאס נחשבת לבירת החתונות הוותיקה של חופה המערבי של ארה"ב, ורבים מן הישראלים בוחרים לקיים חתונה בלאס וגאס בגלל האטרקציות והבילויים שהיא מציעה. ריבוי טקסי החתונות האזרחיות בניו יורק, הופכות את העיר השוקקת הזו לבירת הנישואים הבלתי מעורערת של החוף המזרחי – הקרוב יותר משמעותית לישראל.

להתחתן בניו יורק – פשוט וקל

בניגוד ליעדי תיירות חתונות פופולאריים אחרים, חתונה אזרחית בניו יורק היא תהליך פשוט, קל ומהיר שכמעט ואינו מצריך בירוקרטיה – וגם הבירוקרטיה שכן נדרשת היא באנגלית, כך שהתהליך נוח מאוד עבור זוגות ישראלים. התהליך כולו מאוד מסודר בדיוק כפי שהאמריקאים יודעים, השירות של אנשי משרדי העירייה מאוד נעים ויעיל והכול "מתוקתק" למופת.

אם כך, מה צריך לארגן לחתונה בחו"ל? בפועל, על מנת לבצע חתונה אזרחית בניו יורק על בני הזוג להצטייד בדרכונים תקפים של כל אחד מהם (גם דרכון ישראלי אפשרי כמובן) ובמעט כסף מזומן לתשלום עבור השירותים השונים לאורך הדרך. בעזרת הדרכונים מוציאים רישיון נישואים (חובה) ומתחילים בתהליך.

הוצאת רישיון חתונה

המשרד העירוני האחראי על חתונות אזרחיות בניו יורק הוא City Clerk (ניתן לתרגם זאת לפקידות העירונית) והמחלקה היא כמובן מחלקת נישואים (Marriage Bureau), עלות הנפקת רישיון חתונה בניו יורק היא 35 דולרים.

נקודה חשובה היא שהרישיון תקף רק 24 שעות לאחר הנפקתו הרשמית ורק לתקופה של 60 יום, כך שבכל מקרה, תהליך של חתונה אזרחית בניו יורק אורך לפחות יומיים – מה שמשאיר לכם זמן פנוי איכותי לטיול בעיר הנפלאה הזו לאחר הוצאת הרישיון. העיכוב בתקפות רישיון החתונה הוא בעיקר כדי למנוע חתונות נחפזות כפי שניתן לראות בסרטים אמריקאיים.

הוצאת רישיון חתונה אזרחית בניו יורק מחייב את נוכחות שני בני בזוג במקום, חלק ממילוי הטפסים יכול להתבצע באתר ה-City Clerk לזירוז התהליך. ניתן להנפיק את הרישיון במשרדי העיריות של כל אחד מרבעי העיר, למרות שרוב הישראלים בוחרים במשרד במנהטן: 141 Worth Street, ימים ב-ו 8:30-15:45.

התהליך של הוצאת רישיון החתונה אורך עד שעה והוא פשוט מאוד להבנה. רק לצורך הבהרה, חתונה אזרחית בניו יורק אפשרית רק לזוגות שבהם שני בני הזוג מעל גיל 18.

חתונה בעירייה

לאחר הנפקת רישיון החתונה והמתנה של לפחות 24 שעות, ניתן להגיע למשרדי העירייה, הנמצאים בכל אחד מהרבעים. יש להצטייד ברישיון כמובן, בזוג טבעות לבני הזוג ובעד שמגיע עם בני הזוג לצורך החתונה – כל אדם עם תעודה מזהה קבילה יכול לשמש עד מלבד עובדים של משרד הנישואים, כך שחשוב להביא מישהו.

במזכירות הראשית של משרד הנישואים לוקחים מספר לתור החתונות ומשלמים 25 דולר, שהם עלות חתונה אזרחית בניו יורק בפועל. יש לבקש בשלב זה כי תעודת הנישואים תוכר בינלאומית, זה לא קורה אוטומטית ויש לבצע הליך קצר לאחר החתונה עצמה, אך צריך להדגיש זאת מראש.

עורך טקס נישואין אזרחי בניו יורק, הינו עובד או עובדת ייעודיים של המשרד. טקס נישואין אזרחי אינו דתי כלל ומזכיר מעט חתונות מסרטים – אך באופן כללי מדובר על הליך יבש למדי ומאוד קצר, שנעשה לרוב ללא שמלות הכלה המסורתיות וחליפות החתן. תעודת הנישואים מתקבלת מיד לאחר סיום הטקס.

הכרה ישראלית בנישואים

חתונה אזרחית בניו יורק היא חוויה מרשימה ומהנה לכל הדעות. התהליך פשוט, ומעבר לעלות כרטיסי הטיסה והשהות בעיר, עלויות חתונה אזרחית בניו יורק זולות למדי. על מנת שהנישואים יוכרו במדינת ישראל ולא רק בארה"ב יש לבצע הליך בירוקרטי קצר לאחר קבלת התעודה המיוחלת – להחתים את התעודה בחותמת אפוסטיל של נוטריון עירייה.

מיד לאחר סיום טקס החתונה, בני הזוג המאושרים מופנים לחדר נוסף במשרד הנישואים, שם יש לשלם עוד 35 דולר ומתקבלת עוד תעודת נישואים, מכאן כבר יש לעבור לבניין אחר שניתן להגיע אליו ברגל – בית המשפט.

כעת על בני הזוג לגשת למשרד הנוטריון הציבורי העירוני. לאחר המתנה בתור משלמים 3 דולר עבור השירות ומקבלים תעודת נישואים חתומה נוטריונית. השלב האחרון של חתונה אזרחית בניו יורק הוא לגשת לבניין אחר בקרבת מקום, לתת את התעודה החתומה בתוספת 10 דולר וקבלתה חתומה בעוד חתימות רשמיות רלבנטיות. כעת הליך הנישואים הניו יורקי הושלם ומיסוד הקשר מוכר בכל העולם.

חבילות חתונה לניו יורק

ניתן לרכוש חבילת נישואים אזרחיים שכוללת טיסות, לינה והכוונה ברורה לתהליך החתונה עצמו. התחום בחיתוליו מבחינת חברות התיירות בישראל, אך זוהי דרך פשוטה מאוד לעשות זאת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן