חתונה אזרחית בסרי לנקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

באזור הגיאוגרפי שהיה ידוע בעבר בכינוי תת היבשת ההודית שוכנת סרי לנקה. המדינה, שעדיין נפוצות בה טכניקות חקלאיות מסורתיות עתיקות לצד מפעלים מודרניים, הולכת והופכת יעד המושך תיירים ונופשים.

רבים מגיעים למקום כחלק מחיפוש אחר רוחניות, יש כאלה המגיעים לתקופה ארוכה או לימים ספורים. אפילו כמה וכמה ישראלים לשעבר מתגוררים שם, אך אין זה הכל. ישנם אנשים מחוץ למדינה המגיעים לסרי לנקה במיוחד על מנת להינשא שם.

בסרי לנקה מקובלת החתונה האזרחית, בפרט כאשר אחד משני בני הזוג הוא תושב המקום או אזרח של אחת המדינות הסמוכות כגון הודו. הגם שלא ניתן לומר שמדובר בתופעה גורפת במיוחד, פה ושם ניתן למצוא גם ישראלים שהתחתנו בחתונה אזרחית בסרי לנקה. איך בדיוק עובד התהליך הזה?

ההרשמה לנישואין בסרי לנקה

בכל מדינה בעולם כמעט שבה מקובלים נישואין אזרחים, יש עורך טקסי נישואין אזרחיים מוסמך לטפל ברישום המסודר של פרטי בני הזוג ומסירת מסמך רשמי מתאים. בישראל התהליך האזרחי של חתונה לא אפשרי (רק חתונה דתית אפשרית בארץ). אך באופן מוזר אפשר לקבל הכרה בנישואין אזרחיים בחו"ל.

לכן, כדאי לדעת למי פונים בסרי לנקה כדי להשלים את התהליך. ההרשמה לנישואין, הצעד הראשון בכל חתונה אזרחית, יכול להיעשות על ידי עורך דין מקומי. אם רוצים, אפשר לפנות לבעל תפקיד רשמי מקומי – רשם נישואין. רק לאחר הרשמה שכזאת ניתן להמשיך בתהליך שבסופו מקבלים אישור על כך שהתקיימה החתונה האזרחית.

מסמכים לנישואין אזרחיים בסרי לנקה

לא ניתן לגשת לרשמי הנישואין או לעורכי הדין ולצפות שתצאו עם תעודה בלי להראות מסמכים שונים. המסמכים נועדו לאפשר זיהוי של בני הזוג שרוצים להתחתן אך גם נועדו להעיד על מצבם המשפטי, על מצבם האזרחי ויש כמובן לשלם גם אגרות מקובלות. אילו מסמכים עשויים לדרוש מכם בסרי לנקה, במסגרת הבקשה לרישום נישואים אזרחיים?

בין היתר תצטרכו להראות מסמך מזהה רשמי. עבור אזרחים זרים שמגיעים מחוץ למדינה, מדובר כמובן בדרכון. כדאי להצטייד מראש גם בתעודת לידה שתורגמה לשפה המקומית בתרגום נוטריוני מוכר. מה עוד מקובל בסרי לנקה בעניינים כאלה? למשל, יש להראות הצהרה. בהצהרה חותמים בני הזוג על כך שהם רווקים (או גרושים, אלמנים וכדומה) ושהם מעוניינים להתחתן.

ראוי לציין כי לא רבים הם הישראלים שמתחתנים בסרי לנקה, אך כאשר מדובר באזרחים של מדינות אחרות, עשויה לבוא דרישה להציג מסמך רשמי מהקונסוליה על כך שאין מניעה להתחתן. אישור כזה לא מקובל בארץ. מה כן ניתן לקבל מרשם האוכלוסין הישראלי? רישום של המצב האישי משפחתי.

מעת לעת מתקיימים חתונות אזרחיות בסרי לנקה כאשר לרוב אחד מבני הזוג הוא אזרח מקומי או אזרח הודי למשל, והללו לא נתקלים בבעיות מיוחדות. יחד עם זאת, במידה ורוצים להקל על התהליך ולהימנע מקשיים, במיוחד אם שני בני הזוג אינם מסרי לנקה, כדאי לפנות לבירור נוסף בשגרירות של מדינה זו בישראל.

מתחתנים בבית המלון

עבור זרים המגיעים לסרי לנקה בכדי להתחתן בחתונה אזרחית חשוב לדעת שאי אפשר להגיע, להירשם מיד לנישואין ותיכף ומיד להתחתן. יש להירשם לנישואין, ורק לאחר ארבעה יפים לפחות ניתן להינשא.

הגיל המותר לנישואין במדינה הוא 18 שנים. את הטקס ניתן לערוך במשרד לרישום הנישואין אבל תמורת תשלום מתאים יסכים הרשם או עורך דין שהוסמך לכך לערוך את הטקס גם במקום אחר שבו בוחרים. כאשר מדובר  באזרחים המגיעים מחוץ למדינה, מדובר בדרך כלל בבית מלון.

חתונה אזרחית בסרי לנקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן