גירושין אחרי נישואין אזרחיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ישנם לא מעט זוגות ישראליים אשר מעוניינים לכרות את ברית הנישואין בטקס אזרחי ולא בדרך המקובלת בישראל, הלוא היא חתונה כדת משה וישראל דרך הרבנות. הסיבות לכך יכולות להגיע ממניעים שונים, כמו: אי רצון להיכפף למערכת הדתית, אי יכולת להתחתן לפי ההלכה (כוהנים, גרושות וכדומה), או שאחד מבני הזוג אינו יהודי.

למרות הקדמה והפתיחות של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, החוק אינו מתיר לבני זוג, יהודים, להינשא בטקס אזרחי ולעקוף את מוסד הרבנות. לכן, בני זוג שמעוניינים בחתונה אזרחית צריכים לערוך את הטקס מחוץ לישראל. הבעיה מתחילה כאשר בני הזוג מחליטים לסיים את הקשר הזוגי ורוצים להתגרש.

חוזרים לרבנות

לאחר שבני הזוג נישאו בנישואים אזרחיים במדינה אחרת והם חוזרים לארץ, כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות להם כזוג נשוי עליהם לגשת למשרד הפנים, להציג את תעודת הנישואין שלהם (בתרגום נוטריוני אם התעודה אינה כתובה באחת מהשפות הרשמיות של ישראל) ולהירשם כזוג נשוי.

כאשר שני בני הזוג הם יהודים, ואין זה משנה אם הם לא רצו לערב את הרבנות בחיי הנישואין שלהם, הליך זה למעשה כובל אותם בדרך עקיפה למוסד הרבנות.

למרות שאנשים יוצאים מנקודת הנחה שאם הם יתחתנו בטקס אזרחי מערכת היחסים שלהם לא תהיה כפופה לרבנות, מדובר בטעות שעל בני הזוג להיוודע לה מראש, במקרים בהם הם מסתייגים מהמוסד הדתי. אם וכאשר בני הזוג מחליטים ל"פרק את החבילה" הם יהיו חייבים לעבור בצינורות המקובלים של הרבנות, משום שהרבנות רואה נישואים אזרחיים כספק נישואין, ואם יש ספק אין ספק.

הליך הגירושין – בני זוג יהודים

ככלל, בני זוג יהודים הבאים להתגרש לאחר שנישאו בטקס אזרחי, לא יהיו צריכים להוכיח עילה לגט. כאשר בני זוג שנישאו כדת מעוניינים להתגרש הם צריכים להציג לבית הדין הרבני סיבה לגירושין (ישנן מספר סיבות ספציפיות). כדי להבין לעומק את הליך הגירושין ועל מנת לנהלו בצורה היעילה ומהירה ביותר יש לפנות לעורך דין אשר מתמחה בדיני משפחה.

הליך הגירושין – אחד מבני הזוג יהודי

במקרים בהם רק אחד מבני הזוג הוא יהודי, הרבנות אינה מכירה בנישואין לכן הגירושין לא יעשו דרכה. ההליך המקובל במקרים מסוג אלו הוא התרת נישואין, אשר מתבצעת על ידי בית הדין לענייני משפחה.

התרת נישואין הינו הליך משפטי שבמסגרתו על בני הזוג יהיה להגיש בקשה לבית המשפט ולצרף מסמכים הקשורים למקרה. גם בהליך זה, כמו בכל הליך משפטי, כדי שהתיק יתבצע ביעילות ובמהירות יש לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום של דיני המשפחה. עורך הדין ינסח ויגיש את הבקשה בשם בני הזוג וכן ייצג אותם בפני בית המשפט.

הסכם גירושין

כדי למנוע אי נעימויות נוספות, מעבר לכך שגירושין הם תמיד דבר כואב, מומלץ מאוד לנסח, בעזרת עורך דין, הסכם גירושין מראש. בהסכם הגירושין בני הזוג יכולים לקבל יחד החלטות בצורה חכמה ושקולה יותר והם יכולים להגיע להסכמות בנוגע למשמורת על ילדים, על חלוקת רכוש וכדומה.

מה חשוב לדעת?

חשוב לזכור שלבני זוג שנישאו בטקס אזרחי, יש את אותן הזכויות והחובות שיש לבני זוג שנישאו כדת וכחוק במדינת ישראל, לדוגמא: חוק יחסי ממון, הרכוש של בני הזוג יחולק שווה בשווה בעת הגירושין.

כאשר בני זוג אשר נישאו בטקס אזרחי יהיו מעוניינים להתגרש יהיה עליהם לעשות זאת בבית דין רבני וכאשר אחד מבני הזוג אינו יהודי יהיה עליהם להתיר את הנישואין דרך בית הדין לענייני משפחה. בכל אחד מהמקרים הללו, מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה בדיני משפחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן