מה צריך לארגן לחתונה בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זוגות רבים בוחרים בחתונה בחו"ל כאפשרות המתאימה להם ביותר להצהיר על אהבתם ולהפוך למשפחה. ההחלטה לא להתחתן בישראל בחתונה יהודית מסורתית נובעת מסיבות רבות, למשל, היעדר אישור רבני המתיר להינשא עקב ספק ביהדות אחד מבני הזוג, מסורבי חיתון על פי ההלכה כמו גרושה וכהן וכיוצא באלה.

מלבדם, ישנם זוגות כאלה הבוחרים להימנע מהמוסד הרבני מטעמים עקרוניים, וכמובן זוגות שהאפשרות לקיים טקס קטן ואינטימי מאד במקום מרוחק ורומנטי קוסמת להם מאד ומתאימה להם יותר מאירוע גדול ורב משתתפים בארץ.

בחירת יעד לחתונה אזרחית

לאחר שהחלטתם על חתונה אזרחית בחו"ל, גיליתם וודאי שלפניכם פרושים מספר יעדים לבחירה, כאשר הטובה והנוחה שביניהן היא חתונה אזרחית בקפריסין. קפריסין, הים תיכונית והאקזוטית נחשבת ליעד החתונות האזרחיות הפשוט והנוח מכולם. אחריה במקום השני המכובד ניצבת פראג, בירתה של צ'כיה, העיר האירופאית היפה שאף היא מציעה נישואים אזרחיים בהתנהלות פשוטה יחסית, אמנם לא כמו קפריסין, אך עדיין פרוצדורה אפשרית ולא מסובכת.

הבחירה חייבת להיות מושכלת ולשכלל בתוכה גם את הפן הכספי, מכיוון שמלבד קפריסין בה ניתן להגיח בבוקר כרווקים ולחזור ארצה בערב כנשואים, ישנן מדינות נוספות המציעות להינשא בתחומן, אך אלו יידרשו שהייה ממושכת במקום (קנדה למשל הדורשת לפחות שבועיים שהייה בתחומה עד לטקס הנישואין), עלויות חתונה אזרחית גבוהות יותר, ותהליך ארוך ומסובך הרבה יותר.

לאחר שמחליטים על המיקום, עורכים בדיקה קצרה מול הרשויות או מול סוכני הנסיעות המתמחים בתחום ובודקים מה הדרישות בכל אחד מהמקומות, בודקים תאריכים, מוודאים שהם מתאימים מבחינת לוח החופשות והחגים במדינה ומתאמים עם הרשויות יום ושעה.

הכנת המסמכים

את הניירת יש להכין בזמן ובצורה יסודית, היא כרטיס הכניסה שלכם אל בית העירייה או בית המשפט ובלעדיה אתם אבודים ובטח לא יכולים להחליף טבעות. המסמכים הם תעודת לידה מקורית, טופס תמצית רישום המונפקת במשרד הפנים ובה תיאור של הסטטוס המשפחתי שלכם, רווק/אלמן/גרוש.

במידה ואתם גרושים יש להנפיק תעודת גירושין מקורית, כך גם במידה שאתם חלילה אלמנים. כל המסמכים הללו חייבים להיות מקוריים, כמו כן יש לתרגם אותם ולהחתים על ידי נוטריון. מלבד המסמכים הללו יש להחזיק בדרכון בעל תוקף ארוך דיו, ומומלץ להכין עותק כללי מכל המסמכים ולשמור על כל צרה שלא תבוא.

הזמנת טיסה ובית מלון

לאחר שהכנתם את המסמכים הדרושים ותיאמתם תאריך מול הרשויות, פנו אל הסוכנויות השונות או אל אתרי האינטרנט וחפשו טיסות ובית מלון. אתרים רבים מציעים דילים נוחים, או חבילת נישואים אזרחיים בדיוק למטרה זו.

כדאי לחשוב היטב לפני שבוחרים טיסת צ'ארטר שעל אף שתתגלה כזולה יותר, עלולה להתגלות כבחירה לא מוצלחת שעשויה לעכב אתכם מאד. כמו כן, מומלץ לתאם העברות מראש, מהשדה אל המלון ומהמלון אל בית העירייה ולהימנע מהמתנה למוניות ועיכובים נוספים בדרך.

טקס החתונה

בשעה טובה הגעתם אל השלב האחרון, תכנון הטקס. טקס נישואים אזרחיים בחו"ל הוא לרוב קצר וקולע. הוא אורך כ-15 דקות וחף מגינונים. למרות זאת, תוכלו להכין מראש כמה אלמנטים ייחודיים כמו החלפת נדרים אישית אותה תוכלו לשלב בטקס. בכל החלטה שתעשו, דאגו לעדכן את מנחה טקס נישואין אזרחי כדי להימנע מבלבול ואי נעימות.

בית העירייה או בית המשפט דואג לחלקים הבסיסיים של הטקס כמו עדים למשל, אך אם תרצו, תוכלו להביא קרובי משפחה או חברים שישמשו כעדים במקומם. תוספות כמו מוסיקה, פרחים ושמפניה נתונות לבחירתם של בני הזוג, כמוהם גם הבחירה ללבוש שמלת כלה וחליפת חתן או לבחור בגד נוח וקאז'ואל יותר.

הכל פתוח לבחירתכם חוץ מטבעות, שהן חובה בכל טקס אזרחי – שתי טבעות, לא משנה מאיזה סוג. אחרי הטקס הקצר, הטבעות והנשיקות כל שנותר הוא ירח דבש, מזל טוב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן