חתונה אזרחית בתאילנד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בשנים האחרונות, גדל מספר הישראלים אשר מתחתנים בחתונה אזרחית, בין אם הם מעוניינים בכך ובין אם אין להם כל אופציה אחרת. הבחירה בתאילנד להיות המקום בו מתקיימת החתונה נחשבת לנפוצה בכל קנה מידה, ולא רק בגלל האפשרות לצאת מיד לאחר החתונה לירח דבש במקום שנחשב לאידיאלי למטרה זו. הנה כל מה שחשוב שתדעו על חתונה אזרחית בתאילנד, ההליך שיש לבצע והיתרונות הגלומים בכך.

ראשית: למה להתחתן בתאילנד?

חתונה אזרחית בתאילנד, כאמור, קוסמת לזוגות ישראלים רבים עקב מגוון סיבות. הראשונה שבהן, כאמור,  היא שתאילנד הוא יעד תיירות ונופש מרכזי ומבוקש, מה שמאפשר לתפוס את כל הביצים בסל אחד: גם להתחתן וגם לצאת לנופש שהוא בבחינת ירח דבש. העובדה שתאילנד היא מדינה זולה נחשבת למהותית גם כן, כשהדברים אמורים גם בכל הנוגע להליך החתונה עצמו וגם בהתייחס לעלויות המחייה והנופש במדינה.

מעבר לעלות הזולה של התהליך, העובדות מראות שהרשויות בתאילנד לא מחמירות יתר על המידה ולא מערימות קשיים. עם זאת, יש לזכור שיש לא מעט שלבים שנדרש לבצע, כפי שנראה מיד.

טפסים, מסמכים ומה שביניהם

רוב הישראלים המתחתנים בתאילנד עושים זאת בעיר הבירה שלה, בנגקוק. למרות הנפלאות שנכתב וסופר במהלך השנים על טקסי החתונה הבודהיסטים המיוחדים, ברור שאין בכך צורך במקרה של חתונה אזרחית. תחת זאת, מה שמתבצע הוא הליך בירוקרטי במלוא מובן המילה, כאשר ההיערכות של בני הזוג לקראתו צריכה לכן להיות מלאה.

כדי לבצע את התהליך יש לגשת לשגרירות הישראלית בבנגקוק, או לחלופין לפנות אליהם מבעוד מועד בדרכים המקובלות, ולבקש לקבל את תמצית הרישום ממשרד הפנים – מטרת התמצית היא להראות לרשויות הרלוונטיות בתאילנד שכל אחד מבני הזוג הוא רווק ויכול להתחתן. הבקשה צריכה לכלול טופס בקשת תמצית אותו יש למלא ובנוסף לכך גם הסבר מנומק בשפה העברית על הסיבות לבקשה (חתונה, במקרה הזה), צילום הדרכונים של כל אחד מבני הזוג ופרטים ליצירת קשר עם מגישי הבקשה בתאילנד. היות והליך ההגעה של המסמכים לשגרירות נמשך לרוב בין שבוע לעשרה ימים, מומלץ שלא להתנהל בדקה ה-90 אלא לקחת מרווח ביטחון של מספר ימים לפחות.

השלב הבא, לאחר קבלת תמצית הרישום, הוא תרגום שלה לאנגלית, ומיד לאחר מכן החזרה שלה לשגרירות כדי שתוכל לבדוק את אמיתות התרגום (מה שכרוך בתשלום של כמה מאות באטים).  השלב הבא הוא תרגום המסמכים לשפה התאית, מה שיכול להיעשות באמצעות חברות תרגום אשר פזורות גם באזור השגרירויות בעיר הבירה של תאילנד, כשהשירות מצריך גם כן הוצאה לא גבוהה של כמה מאות באטים.

השלב הכמעט אחרון הוא גיחה עם המסמכים המתורגמים לשפה המקומית למשרד החוץ בתאילנד, לאישור  המסמך. את המסמכים והצילומים של תעודות הזהות יש להעביר לשגרירות באופן ישיר (כל אחד מבני הזוג צריך להיות נוחה), כשלאחר מספר ימים וכמה אלפי באטים התהליך מסתיים. ניתן לאחר מכן להתחתן בשלל מקומות בתאילנד בהם יש  .(Amphurמועצה מקומית)

ואגב, על מנת שהנישואין יהיו תקפים גם בישראל יש לתרגם את תעודת הנישואין בכיוון ההפוך, אבל בזה ניתן להתעסק כבר אחרי החתונה וירח הדבש.

בכל אחד מהמקרים, עליכם לזכור שאתם ממש לא צריכים לבצע את התהליך לבד. יש לא מעט חברות שמסייעות לישראלים המעוניינים בכך לארגן חתונה אזרחית מעבר לים ואף מבצעת את השלבים הבירוקרטיים השונים, כך שכל שנדרש מבחינת בני הזוג הוא להעביר את המסמכים הרלוונטיים בהתאם לבקשת החברות, לשלם את סכום הכסף הנדרש, לארוז מזוודות ולטוס להתחתן בתאילנד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן