עורך טקס נישואין אזרחי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טקס נישואין הוא מעמד מרגש ובעל משמעות רבה לזוג הנשוי, על כן לבחירת מנחה מתאים יש חשיבות לא קטנה. הטקס אינו מופע סטנד אפ ובטח שלא בא לבחון את כישורי הבמה של מנחה האירוע. את הטקס צריך לערוך אדם בעל כישורים מתאימים ורצוי בעל ניסיון באירועים דומים.

מי רשאי לערוך טקס נישואין אזרחי

בחתונה מסורתית, אם טקס הנישואין לא היה מוצלח, תמיד אפשר להאשים את הרב. בנישואים אזרחיים המצב קצת שונה, לזוג הטרי היתה האפשרות לבחור לעריכת הטקס את כל מי שרק עלה על דעתו. בין אם הזוג בחר לעשות חתונה בקפריסין ולאחר מכן רוצה מסיבת חתונה בארץ, ובין אם התחתן ברבנות ומעוניין בטקס נישואים אלטרנטיבי או שפשוט מאס בממסד האורתודוקסי וברצונו לקיים טקס נישואין חילוני, את עורך הטקס צריך להסמיך הזוג עצמו ותו לא.

על פי ההלכה היהודית ,אם נכנסת לחופה עם טבעת, כתובה ו- 2 חברים, לא רק שיצאת ממנה נשוי, גם יצאת צדיק. חוק שיפוט בתי הדין הרבניים קובע כי ענייני נישואין יהיה "בשיפוטם הייחודי של בתי דין רבניים בישראל", כמו כן קובעת החקיקה בישראל כי הנישואין יהיו על פי דין תורה. משמע כי, הסמכות הבלעדית לעריכת נישואין בישראל היא על ידי רב מורשה של הרבנות הראשית. אין רב? אין נישואין, אין הכרה של המדינה ואין רישום במשרד הפנים. כל סוג נישואין אלטרנטיבי לחתונה המסורתית, אינו מוכר על ידי הרבנות ועל כן אין זה מעניינו של המחוקק מי יערוך טקס שכזה.

מטקס מרשים לטקס משמִים

כריזמטי, רגיש, בעל חוש הומור הן לא רק תכונות אופי המוזכרות לעיתים במדור פנויים פנויות. עורך טקס נישואין שאינו עונה למספר כישורים נדרשים, עלול להפוך טקס מרשים לטקס משמים. על מנחה הטקס לדעת לעמוד מול קהל ולדבר בצורה שוטפת ובטוחה. חוש הומור משובח, יתן ערך מוסף כל עוד הוא בא במידה. מאפיינים נוספים כבר תלויים באופי הטקס.

טקס נישואין יהודי-חילוני יועבר בדרך כלל על ידי אנשים בעלי רקע חינוכי או תרבותי המחוברים לזהות היהודית שלהם, פעילים חברתית ומעורים בתרבות היהודית. מגוון המנחים רב ולכל אחד סגנון משלו. יש שנוהגים לשבור כוס ויש כאלו שלא. יש המבקשים לשלב סממנים מההלכה היהודית ויש שימליצו להפריד בין דת וחתונה. בסופו של דבר, מירב המנחים יקפידו לשבת עם הזוג לפני החתונה בכדי לתת לו להחליט כיצד יראה הטקס האישי שלו.

טקס חתונה רפורמית יועבר על ידי רב רפורמי שיקפיד על כללי התנועה המתקדמת לישראל. הרב יבדוק כי הזוג נישא בטקס נישואין אזרחי בחו"ל וכי לפחות אחד מהם הוא יהודי. הטקס יהיה בעל אופי הלכתי דתי תוך שימת דגש על שיוויוניות בני הזוג.

לאחרונה נפץ המנהג לבקש מחבר קרוב או בן משפחה לערוך לבני הזוג טקס חתונה חילונית. אפשרות זו מומלצת למי שמעוניין בטקס אישי המתנהל על פי כל ציפיותיו, רק חשוב שיוודא שהמנחה התנסה במעמדים דומים, כך שלא ישכח את שמו ברגע האמת.

מפורסמים מחתנים

אחרונים חביבים – הסלבריטאים. הם יודעים לדבר, הם יודעים לעמוד מול קהל והם רגילים שמצלמים אותם, אז למה שלא יערכו טקסי נישואין. מבין הסלבריטאים ניתן למצוא שחקנים, אנשי תקשורת, שירה, ספרות ורוח. המפורסמים שבהם הם אברי גלעד ויאיר לפיד, אך יש עוד כמות לא מעטה של ידוענים, שעוד אינה ידועה בציבור.

  • אברי גלעד – איש תקשורת, טלוויזיה ורדיו. החזיק לראשונה מיקרופון בגלי צה"ל בעודו בן 21 ומאז לא עזב אותו. אברי התחיל את דרכו כעורך טקסים אלטרנטיביים כאשר זוג חברים ביקש ממנו שישיא אותם.היום הוא כבר אחד המפורסמים והמבוקשים בתחום. אברי יכין טקס מיוחד ואישי לאחר שייפגש עם בני הזוג, הוא ישלב סממנים יהודיים מטובלים בחוש הומור.
  • רון לוינטל – שדרן רדיו, עיתונאי, עורך דין ופוליטיקאי. ממייסדי מכון הטקסים החילונים, עמותה העוסקת בין היתר בעריכת טקסי נישואין. רון נפגש מראש עם בני הזוג, כותב עבורם כתובה, בונה טקס על פי רצונם ומשלב סממנים יהודיים ודתיים.
  • חלי גולדנברג – שחקנית ודוגמנית. עם או בלי קשר לסדרה "עד החתונה" בה היא מככבת, לאחרונה החלה לערוך חתונות אלטרניטיביות בסגנון ייחודי המותאם באופן אישי לכל זוג וזוג.
  •  אסתי זקהיים – שחקנית תיאטרון קולנוע וטלוויזיה, זוכת 2 פרסי אוסקר ישראלי. אסתי מאמינה בשילוב העולם היהודי עם העולם החילוני. עורכת טקסים בעלי אופי יהודי, כתובה, שבע ברכות, ענידת טבעות ומשלבת את הפן האישי-חילוני של בני הזוג.
  • דן תורן – זמר, ושחקן. מחבר שירים ומחבר גם בין בני זוג. דן יביא לכם לטקס הנישואין את עולם הבמה ועולם המילים שבהם ניסיונו עתיר ורב.

במי בוחרים

השיקולים לבחירת עורך הטקס רבים הם וביניהם, עלות, מה כוללת החבילה (כתובה, מפגשים, תעודת נישואין וכו'), מרחק, אופי הטקס,  והכי חשוב – חיבור של בני הזוג למנחה. אם לא אהבתם את הלצותיו במפגש הראשוני, כנראה שגם לא תאהבו אותם בחתונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן