טקס נישואין אזרחי בישראל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טקס הנישואין הוא לב ליבה של החתונה בכל תרבות, עדה, דת ומדינה. הרגע בו נשבעים בני הזוג זה לזה, מחליפים טבעות, שוברים כוס או אומרים "איי דו", הוא רגע מרגש מאין כמוהו, עבור החתן והכלה וגם עבור בני המשפחה והאורחים.

בארץ, טקס הנישואין הקביל היחיד הוא טקס נישואין אורתודוכסי, המחייב את בני הזוג לפתוח תיק נישואין ברבנות, להמציא את האישורים המעידים על יהדותם ולקבל אישור נישואין. לאחר מכן את הטקס עצמו רשאי לנהל רב בלבד, המקדש את בני הזוג בטקס הלכתי הכולל את הקראת הכתובה, שבע הברכות המסורתיות, טבעת וכמובן שבירת הכוס.

העובדה היא שכל טקס אחר שיתקיים בישראל למעט האורתודוכסי יותיר את בני הזוג במעמד ידועים בציבור בלבד. רישום במשרד הפנים כזוג נשוי מתאפשר רק בטקס אזרחי במדינות המתירות זאת.

למרות זאת לא כל הזוגות מעוניינים להתחתן בטקס אורתודוכסי מכל מיני סיבות, יש שחוששים מתהליך פתיחת תיק הנישואין או כאלה שאינם מתחברים לטקס ולתכניו. כך או כך כיום יש דרכים אלטרנטיביות המאפשרות לכל זוג למצוא ולפעמים אפילו להמציא, את טקס הנישואים האלטרנטיבי המתאים להם ביותר.

חתונה אזרחית בחו"ל

הזוגות המעוניינים בטקס נישואין אחר יכולים לבחור בחתונה בקפריסין, פראג, ניו יורק, או בכלל חתונה אזרחית בלאס וגאס. הטקס האזרחי קצר מאד, כרבע שעה לערך ודומה במבנהו לטקס הנישואין הנוצרי. את הטקס החתונה האזרחית עורך ראש העיר או שופט, כאשר האלמנטים הייחודיים מתווספים לפי רצונם של החתן והכלה, פרחים, מוסיקה, צלם וכדומה.

בטקס מסוג זה אין קוד לבוש כמו שמלה לבנה או חליפה, אפשר להתחתן בכל בגד, אפילו בכפכפים. הטקס מתאים לנו כי הוא: מהיר, אינטימי ומשאיר את הדודה ברכה בבית.

טקס נישואין רפורמי

התנועה ליהדות מתקדמת מציעה לזוגות המעוניינים בטקס אחר, שייחודו בעיקר האפשרות להרכיב את תכני הטקס בשיתוף עם הרב הרפורמי או הרבה שעורכים את הטקס, לכתוב יחד את השבועות ואת הכתובה ולהוסיף תכנים או אלמנטים ככל העולה על רוחם של בני הזוג כאשר מבנה הטקס מקביל לטקס האורתודוכסי ושומר על קשר ישיר עם האלמנטים היהודיים, חופה, טבעת, כוס. טקס חתונה רפורמית מתאים לנו כי הוא: משתף אותנו, מתמקד באופי שלנו ויניח גם את דעתה של הדודה ברכה.

טקס נישואין רוחני

טקס נישואין רוחני שם דגש על אנרגיות, אהבה, אחדות ואור. בדרך כלל יתקיים הטקס בשטח טבעי ופתוח כמו חוף הים או יער. יחד עם איש הרוח יורכב ויותאם ניסוח משותף של שבועות הנישואין. במהלך הטקס החילוני קוראים ליסודות הרוחניים של העולם: אש, אדמה, אוויר ומים שיזרימו מכוחם ומסגולותיהם על בני הזוג ועל המשתתפים בחתונה. הטקס מתאים לנו כי הוא: רוחני, אחר וייחודי וישאיר את דודה ברכה פעורת פה.

טקס נישואין שנערך על ידי מפורסם

ידוענים רבים הפכו בשנים האחרונות ל"מחתנים". חתונות אזרחיות הנערכות על ידי סלב הפכו נפוצות מאד. הסלב אמנם ידועים באנטגוניזם שלהם כלפי הממסד, אך בכל זאת, בדומה לטקס הרפורמי, נשמרים בדרך כלל יסודות הטקס היהודיים על האלמנטים השונים בו.

השוני מתבטא באלו המתווספים אליהם, שיר מיוחד, שבועות שנכתבו על ידי בני הזוג, הקראת דברים בידי הידוען והנחיית הטקס באופן "מעניין", בשילוב מוסיקה, ריקוד, שיר וכדומה. יאיר לפיד, אברי גלעד ודן תורן הם דוגמאות לידוענים מחתנים. עלות הזמנת מנחה טקס נישואין אזרחי שהינו סלב, אינה זולה, כי הרי בכל זאת מדובר ב"סלב". הטקס מתאים לנו כי הוא: אנטי ממסדי, מגניב וגורם לדודה ברכה להצטער שאין לה אייפון ולפנטז על הופעה במדורי הרכילות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן