מדריך לחתונה אזרחית בשווייץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חתונה אזרחית בשוויץ יכולה להפוך בקלות לחוויה לכל החיים. אין ספק שזה המקום הנכון לצורך חתונה לכל חובבי הסקי למיניהם ולכל אלה שרוצים לשלב חופשה עם נישואין, על רקע השלג הלבן והנופים המשגעים.

בשוויץ, קל יחסית לקיים חתונה אזרחית גם אם שני בני הזוג מגיעים כתיירים מחוץ למדינה.

אזרח ישראלי שרוצה להתחתן עם אזרח או אזרחית משווייץ, חתונה אזרחית בשוויץ היא האפשרות היחידה שכן חתונה מסוג זה בישראל היא, לרוע המזל, משימה בלתי אפשרית.

הוכחת מצב אישי

בהתאם לחוק הנישואין בשוויץ, על שני בני הזוג להיות בני למעלה מ-18 שנים על מנת להירשם כנשואים. כל אחד מהם חייב להיות בעל מעמד משפטי מתאים, כלומר, שניהם רווקים או שתהליך הגירושין שלהם הושלם כחוק.

לחילופין, על המתחתנים להיות פנויים מתוקף היותם אלמן או אלמנה, בכפוף להצגת תעודת פטירה של בן הזוג. אם מדובר בתעודה המגיעה מחוץ למדינה, עליה להיות מתורגמת בתרגום נוטריוני לשפה הרשמית של שוויץ.

הגשת בקשה לנישואין אזרחיים בשוויץ

שוויץ היא מדינה המורכבת ממחוזות שונים, המכונים קנטונים. כשאחד מבני הזוג הינו אזרח או אזרחית מקומיים, עליהם להירשם לצורך נישואין במחוז שבו הוא רשום כאזרח. כאשר מדובר באזרחים זרים, הם רשאים להינשא בכל קנטון שהוא. אך יש להקפיד שאת הגשת הבקשה, מהלך שיש לבצע מבעוד מועד, יש לבצע באותו קנטון שבו יתקיים הטקס האזרחי.

את הגשת הבקשה לנישואין יש לבצע כאשר מצוידים בתעודת זיהוי המוכרת על פי רשויות המדינה. לאזרחים זרים, שכו דרכון בר תוקף. בנוסף, על שני בני הזוג להגיש תצהיר, חתום על ידי עורך דין. בתצהיר יציין כל אחד מבני הזוג על מצבו המשפחתי, על כתובת המגורים הקבועה וכן על רצונו להינשא.

יש לשים לב שנדרשים להציג גם תעודת לידה מקובלת. כמובן, שכאשר מדובר בתעודת לידה ישראלית (או אחרת, שאינה שוויצרית) יש להמציא גם תרגום מקובל – תרגום בחתימת נוטריון. האישור צריך להיות עדכני, לא יותר מחצי שנה לפני קיום הנישואין עצמם.

חתונה אזרחית בשוויץ, בנוכחות עדים

את הגשת הבקשה לצורך נישואין יש להגיש במשרד הרישום המקומי, בקנטון המבוקש. מרגע הגשת הבקשה ועד שמקבלים היתר להינשא יש להמתין פרק זמן של קרוב לחודשיים. בזמן זה חובה לפרסם את קיומה של החתונה. עם קבלת האישור, הוא תקף בזמן, למשל עד שלושה חודשים. בחלוף פרק זמן זה תצטרכו להגיש בקשה חדשה.

זרים יכולים לקיים את הטקס באופן הרצוי להם, למשל בבית מלון שוויצרי. אפשרות אחרת היא לקיים את הטקס באופן סולידי, במשרדי הרישום לנישואין. בבית מלון חייבת להיות נוכחות של רשם נישואין, וקיימת חובה להחתים שני עדים. עם גמר הטקס מקבלים אישור על קיום הנישואין. ב

אישור יצויין רשום מועד החתונה, שמם המלא של בני הזוג ומקום קיום האירוע. אין בכך די על מנת לקבל הכרה לנישואין בישראל. כדי לקבל הכרה יש צורך להחתים את התעודה בחותמת אפוסטיל. חותמת זאת ניתן לקבל בבית משפט מקומי באופן עצמאי וכן ניתן, אם רוצים, להיעזר בעורך דין.

שינוי מצב משפחתי בארץ

במידה ורוצים שהחתונה תהיה מוכרת בארץ, אין קל מזה. כל מה שצריך לעשות זה להגיע לאחת מלשכות רישום האוכלוסין ולהגיש בקשה לשינוי מצב משפחתי.

יש צורך להגיע עם תעודת הנישואין. במידה והתעודה כתובה אנגלית, אין חובה לספק תרגום נוטריוני. יש להגיע עם תעודת זהות ישראלית (במידה ויש) וכן עם דרכון.

חתונה אזרחית בשווייץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן