חתונה אזרחית בגרמניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בשנים האחרונות, שמענו על לא מעט (וכנראה שגם יותר מדי) ישראלים שניסו להתחיל חיים חדשים במדינה אחרת, כשהבחירה שלהם פעמים רבות היא בגרמניה.

גם כשזה נוגע לרצון של רבים מאיתנו להתחתן חתונה אזרחית, האפשרות של קיום החתונה בגרמניה עולה פעמים רבות. אז מהו המענה שמספקת גרמניה למי שרוצה להתחתן בה? מהם היתרונות והחסרונות של חתונה אזרחית בגרמניה? ואיך עושים את זה נכון?

כל הסיבות להתחתן בגרמניה – ומספר סיבות שלא

גרמניה נחשבת ליעד נפוץ על מפת החתונה האזרחית של ישראלים רבים, עקב מגוון סיבות. גרמניה היא מדינה אהובה מאד מבחינה תיירותית וגם יפה מאד, כך שנוצרת התפאורה האידיאלית לפני, במהלך או אחרי הטקס המרגש (זוגות רבים ממשיכים לאחר החתונה מיד לירח דבש בגרמניה).

הרשויות בגרמניה, למרות שדורשות הליך מסודר של חתונה אזרחית, לא נחשבות לנוקשות יתר על המידה, כך שהסבירה שהן יערימו קשיים על מי שאינו חורג מההנחיות הבסיסיות אינה גבוהה כלל וכלל. לדוגמא, לרשויות בגרמניה לא אכפת מאיזו מדינה האנשים שמבקשים להתחתן בה, כך שכל עוד הם דואגים למסמכים הרלוונטיים, מתרגמים אותם לשפה קריאה עבורם ומשלמים את מה שצריך לשלם, הכל אמור להיות בסדר.

מן העבר השני של המשוואה, חתונה בגרמניה כוללת מספר מגרעות עליהן יש לתת את הדעת. ראשית, המחיר הכולל של החתונה, כולל כמובן הטיסה למדינה, אמנם לא בשמיים אך יקר יותר מאשר יעדים נפוצים אחרים לחתונות אזרחיות של ישראלים: צ'כיה או קפריסין למשל. חיסרון אחר, שמאפיין חתונות אזרחיות כמכלול, הוא שלמרות שברוב המקרים מתייחסים לבני הזוג כאילו נישאו כדת משה וישראל, יש תחומים בהם הזכויות שלהם עלולות להיפגע, בצדק או שלא.

הליך החתונה בגרמניה

המהות העיקרית של חתונה בגרמניה לא שונה מאשר במרבית היעדים שמאפשרים זאת ברחבי הגלובוס – חשוב לזכור עם זאת שלכל אזור או אפילו עיר בגרמניה עשויים להיות תקנות נפרדות, אותן יש להכיר לפני שמתחילים את התהליך. הדגש העיקרי, איך לא, הוא על הנפקת המסמכים הרלוונטיים לחתונה, בראשם עומדת תמצית רישום אוכלוסין שניתן להשיג די בקלות ממשרד הפנים – המטרה במסמך הזה היא לוודא שכל אחד מבני הזוג אינו רשום כנשוי בישראל, מה שכמובן יהפוך את החתונה לבלתי אפשרית.

חשוב לזכור שכדי שהתמצית תהיה תקפה, נדרש לתרגם אותה לגרמנית ואף להחתים נוטריון על אמיתות התרגום. עובדה נוספת היא שהגיל המקובל בגרמניה לנישואין הוא 18 ומעלה. מי שמעוניין להתחתן בה חתונה אזרחית והוא צעיר מכך, צריך להעביר לרשויות בגרמניה מסמך מהוריו שמבטא את ההסכמה שלהם לצעד.

הקושי גם כאן הוא לתרגם את המסמך לגרמנית ולהעניק לו תוקף של ממש על ידי הנוטריון. מסמכים אחרים עשויים להידרש על פי המצב הספציפי של כל אחד מבני הזוג, למשל תעודת פטירה במקרה של אלמנים.

את הטקס עצמו ניתן לערוך בשלל מקומות בגרמניה. חשוב לשים דגש שבתום הטקס ולאחר קבלת מסמכים המעידים על קיומו יש לדאוג לחתימה אפוסטיל בינלאומית על גבי אותם מסמכים. חתימה זו תהפוך את המסמכים לקבילים ואת בני הזוג למעשה לנשואים.

לבד, או עם חברה מסייעת?

באינטרנט ניתן למצוא הסברים מפורטים על האופן בו ניתן להתחתן ביעדים שונים בעולם, כולל גרמניה, כך שזהו מקום בו מתחילים רבים את החיפושים שלהם. עיקר הקושי הוא בהשגת המסמכים הראשוניים וביצוע הרישום והתיאומים בגרמניה עצמה, ומכאן שלא מפתיע שיש אנשים רבים שפונים מראש לחברות שיסייעו להם בתהליך, מ-א' ועד ת'. ההתנהלות הזו מייקרת את מחיר החתונה הכולל, מטבע הדברים, אך גם עשוייה לפשט אותו בצורה ניכרת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן